top of page

TERUGKOOP

Wij voeren verschillende terugkoopregelingen uit met diverse voorwaarden. Neem contact met ons op om te bespreken hoe de terugkoop van uw woning in zijn werking gaat. Dan kijken we specifieke voorwaarden na.

​

In zijn algemeenheid verloopt de terugkoopprocedure als volgt:

​

  • Zodra u voornemens bent te verhuizen bent u verplicht de terugkoopprocedure te starten. U start de terugkoopprocedure door een terugkoopverzoek te tekenen en deze met een beveiligde kopie van uw identieteitsbewijs naar ons te sturen;

  • Een taxateur stelt de waarde van de woning vast (inclusief en exclusief de zelf aangebrachte woningverbeteringen);

  • Wij sturen u binnen 6 weken een terugkoopovereenkomst  met het taxatierapport en de berekening van de koopprijs;

  • Binnen 3 maanden na de start van de terugkoopprocedure zal de eigendomsoverdracht plaatsvinden bij de notaris.

​

Nog een paar verduidelijkingen:

​

  • In alle ons bekende voorwaarden geldt er een zelfbewoningsplicht voor de woning. Dit betekent dat de woning daadwerkelijk zelf bewoond moet worden door de erfpachter. U mag de woning niet leeg laten staan zonder een terugkoopverzoek in te dienen. U mag de woning nooit aan derden in gebruik afstaan of verhuren;

  • Als u de woning tijdelijk niet bewoont, dan neemt u vooraf contact met ons op. Alleen met schriftelijke voorafgaande toestemming van de erfverpachter kan afgeweken worden van de zelfbewoningsplicht. Belangrijk is dat uw verblijf elders aanwijsbaar tijdelijk is en dat u terugkeert;

  • Wilt u de koopgarant- of MGE regeling afkopen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op de homepage.

​

​

​

​

bottom of page